اشتغال هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان / فعالیت ۴۶ کارگاه اشتغال زندانیان در استان

توسط bonyadportaladmin
1 دقیقه خواندن

مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال موفق به اشتغال ۱ هزارو ۳۰۰ نفر از زندانیان شده است.

خبرگزاری میزان – اشتغال و حرفه آموزی یکی از مهمترین آموزه‌های جلوگیری از جرم است در همین راستا زندان باید بستری برای اصلاح مجرم باشد که یکی از لوازم آن حرفه‌ آموزی و توانمندسازی زندانی است بنابراین آموزش یک حرفه و اشتغال در طول مدت حبس ، علاوه بر آنکه می‌تواند برای زندانی زمینه‌ ی یک حرفه در روز‌های پس از زندان را داشته باشد وهمچنین معیشت خانواده او را نیز تا حد زیادی تأمین می‌کند. حرفه آموزی در زندان باعث می‌شود زندانی‌ها پس از آزادی ، برای شروع یک زندگی سالم مشکل نداشته باشند ، زیرا با حرفه و تخصصی که کسب کرده اند می‌توانند پس از دوره محکومیت مشغول به کار شوند.

بنیاد تعاون زندانیان را در ۴ گروه اشتغال نشسته ( کنار تخت و محل اقامت ) ، اشتغال در محیط بسته ( کارگاه‌های صنعتی و خدماتی داخل زندان‌ها ) ، اشتغال در محیط نیمه باز ( ۱۵ هزار هکتار اراضی پیرامون زندان‌ها و در فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری ) ، اشتغال در محیط باز یا اعزام بکار ( شهرک‌های صنعتی، کارخانجات، منابع طبیعی و شهرداری‌ها ) ، مشغول به کار کرده است.

شهرام حنیفی ، مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی استان کردستان در گفت‌ و گو با میزان ، اظهار کرد : بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه های، کشاورزی ، دامداری ، محصولات گلخانه‌ ای ، پرورش قارچ ، پرورش ماهی ، انواع رشته‌ های صنایع دستی ، قالی بافی ، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف ، بلوک زنی و… به صورت خودگردان ، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی موفق به اشتغال ۱ هزارو ۳۰۰ نفر از زندانیان شده است.

وی افزود : از تعداد هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان ، ۴۸۰ نفربه صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار بوده و مابقی در کارگاه‌ های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

متوسط دریافتی زندانیان اعزام به‌ کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آنان ( سطح مهارت ) به آن‌ها پرداخت می‌شود.

فروش و عرضه محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت آن‌ها

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان گفت : محصولات تولیدی زندانیان بنابر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد که در نوع فعالیت خودگردان ، توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه می‌شود مانند محصولات گندم، گلخانه ای، تولیدات خیاطی و…

حنیفی اظهار کرد : در نوع فعالیت مشارکت و واگذاری ، توسط کارآفرین و با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون به بازار عرضه می‌شود مانند محصولات بتنی ، تریکو، پرورش ماهی ، پرورش قارچ و… در نوع فعالیت اشتغال نشسته که شامل تولیدات صنایع دستی زندانیان تحت نظر بنیاد تعاون در داخل کارگاه یا بند است و مواد اولیه آن توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس زندانیان قرار می‌گیرد محصولات تولیدی آن یا توسط خود زندانی و یا با کمک بنیاد تعاون در نمایشگاه‌های برگزار شده و یا بازاریابی برای محصولات به فروش می‌رسد.

فعالیت‌های کشاورزی بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان

وی ادامه داد : عمده فعالیت‌ های کشاورزی بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات ، محصولبات گلخانه ، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل گل محمدی ، صنوبر ، سیب زرد و قرمز و … است.

معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان گفت : در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

محصولات تولیدی زندانیان استان کردستان

حنیفی بیان کرد : از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی ( تسبیح ، تخته نرد ، وسایل چوبی دکوری ، گیوه ، فرش دست بافت ، کیف پول چرم ، ساک و کوله پشتی ) محصولات خیاطی و تریکو ( لباس بیمارستانی ، پافر، شلوار ، لباس‌های ورزشی و … ) صنایع فلزی ( در و پنجره ، فرغون و … ) بند ساعت ، زغال ، کاسه سفالی ، محصولات کشاورزی ( فرنگیجات ، گندم و جو، باغبانی ) و … است.

وی در ادامه اظهار کرد : در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار ، بر اساس تفاهم نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه ای ، جهاد دانشگاهی ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان ، پس از آموزش توسط مبادی ذیربط گواهینامه‌ های معتبر برای زندانیان صادر می‌شود و پس از آزادی آنان توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج و تایید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با کارمزد بانکی ۲ تا ۴ درصد برای ایجاد شغل و راه اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شوند.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

بیست − 18 =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC