با حضور مدیر عامل بنیاد تعاون و با پیگیری نمایندگی استان یزد آیین كلنگ زنی احداث کارخانه کارتن سازی برگزار شد

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

آیین کلنگ زنی احداث کارگاه کارتن سازی توسط خیر نیک اندیش نصرالله شریف فرد صبح روز چهارشنبه ۰۶ دی ماه ۱۴۰۲، با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان و مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد استان یزد : کلنگ احداث کارگاه کارتن سازی توسط خیر خیرخواه نصراله شریف فرد در محوطه جنب زندان مرکزی یزد با حضور مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان و جمعی از مسؤلین استانی به زمین زده شد.

در این مراسم سیفی مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان گفت : این پروژه با پیگیری بنیاد تعاون زندانیان یزد و با مساعدت خیر نیک اندیش نصرالله شریف فرد در مساحتی به متراژ ۱۰/۰۰۰ متر مربع با هدف اشتغال آفرینی برای زندانیان ، احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

سیفی خاطرنشان کرد : کاربری این پروژه ، کارخانه کارتن سازی خواهد بود که با توفیق الهی و تلاش متولیان این امر در مدت زمان کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین نصرالله شریف فرد خير استان كه هزينه ساخت اين کارخانه را متقبل شده گفت : از آنجا که اساسی ترین آسيب ‌های اجتماعي وارده به زندانیان و خانواده آنها ، ایجاد مشکلات معیشتی می باشد ، لذا هدف خود را از احداث این کارخانه رفع بخشی از دغدغه های زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار میدانم.

در ادامه مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون ضمن تقدیر از اقدام خداپسندانه شریف فرد افزود : « معجزه زندگی دیگران باش ، بی تردید خدا معجزه زندگی شما خواهد بود » و هر کسی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار می‌کند ، چه همکاران ما در سازمان زندان ها ، ستاد دیه ، بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان ، چه خیرین و کارآفرینان و غیره همه معجزه زندگی زندانیان هستند و بی‌شک این موضوع مورد توجه خدا است.

وی اذعان داشت : « حرفه آموزی » و « اشتغال زندانیان » هدف اصلی بنیاد تعاون زندانیان است.

حرفه آموزی زندانی توسط سازمان زندان‌ها ، سازمان فنی و حرفه‌ ای و ما به‌ صورت مشترک در حال انجام است که سالانه ۸۰ هزار نفر در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینید.

وی ادامه داد : زمانی که یک زندانی در دوره آموزشی شرکت کرده و مشغول به‌کار می‌شود ۴ آسیب از خود او ، هم‌ بندی‌ها ، خانواده و افراد جامعه کم می‌شود ، این روند اتفاق مناسبی است که برکات بسیاری با خود به همراه دارد که هم به دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی و هم دستگاه‌ هایی که در حوزه زندانیان مسئولیت دارند ، کمک می‌کند تا اشتغال و آموزش زندانیان هرساله ، پررنگ و پر رونق‌تر از قبل شود.

این مقام مسئول در پایان افزود : براساس آمار‌های موجود بازگشت دوباره زندانیان آموزش‌دیده و شاغل به زندان‌ها کمتر از دو درصد بوده و این مهم نشان از اهمیت اشتغال زندانیان دارد.

اشتغال زندانیان ضمن افزایش مهارت‌های آنان علاوه بر ایجاد فرصت درآمد ، در زمان محکومیت برای زندانیان و امکان حمایت مالی از خانواده‌های جامعه هدف ، سبب ارتقاء توانایی‌های فردی و امکان یافتن شغل مرتبط با مهارت فراگرفته پس از آزادی زندانیان خواهد شد.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

چهارده − ده =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC