حمایت از اشتغال زندانیان باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی/ اشتغال بیش از ۱۵۰۰ مددجو در زندان‌های استان خوزستان

توسط bonyadportaladmin
1 دقیقه خواندن

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از اشتغال به کار یک هزارو ۵۳۲ مددجوی در کارگاه‌های زندان‌های این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان– یکی از اولویت‌های مهم و مورد توجه قوه قضاییه و به ویژه سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان در سطح کلان حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی مولد در زندان‌ها در راستای باز اجتماعی شدن زندانیان و حمایت از خانواده آنان است که سازمان، ادارت کل و مسئولان متولی زندان‌ها در سراسر کشور در سال‌های اخیراقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند چرا که یکی از علل ارتکاب جرم عدم اشتغال و بهره مندی از دانش ویزه اشتغال و بازار کار است.

در راستای اولویت‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سال ۱۴۰۲ مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها قانونی با رویکردتوسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی و حمایتی با هدف کاهش آسیب و بازاجتماعی شدن زندانیان مبتنی بر توانمندسازی، اشتغال تولیدمحور، سلامت فراگیر و با هدف ارتقاء سطح انگیزش و بهره وری نیروی انسانی دادگستری استان خوزستان اقدامات مثبتی انجام داده است.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در گفت‌وگو با میزان در تشریح اقدامات دادگستری استان در جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان، گفت : زندان به عنوان یکی از ابزار‌های قانونی و اجتناب ناپذیر در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری افراد است و به همین خاطر بهترین راهکار برای تحقق این امر، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه آموزی در جهت باز‌ اجتماعی کردن مجرمان است.

وی در ادامه بیان کرد : بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم ، یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

دهقانی گفت: باتوجه به تلاش‌های انجام شده در شش ماهه اول سال جاری، برای یک هزار و ۵۳۲ مددجوی زندان‌های استان فرصت اشتغال فراهم شد که ۴۰۳ نفر به صورت اشتغال کارگاهی، ۹۰۰ نفر اعزام به کار و ۲۲۹ نفر اشتغال نشسته بوده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت : با استقرار کارگاه‌های متعدد در زندان‌های استان خوزستان و ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای ، جهادکشاورزی و صنایع دستی و اخذ آزمون از متقاضیان و شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی، ۹۴۶ نفر موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره شدند.

وی افزود : همچنین زندانیانی که موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند ، می‌توانند پس از خروج از زندان با استفاده از وام‌های خوداشتغالی، نسبت به کسب درآمد پایدار اقدام کنند.

در همین رابطه در ادامه قدرت هاشم‌نیا مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان خوزستان گفت : در راستای تأکیدات ریاست سازمان و مدیر کل زندان‌های استان خوزستان که همواره بر توجه اشتغال زندانیان تأکید دارند با مجموعه‌های استانی در راستای خدمت رسانی وارد تعامل شدیم.

هاشم‌نیا به یکی از قرارد‌ادهای ارزشمند بنیاد تعاون با مجموعه آموزشی شهدای حفاری اشاره کرد و گفت : مجموعه آموزشی شهدای حفاری با اعتماد به بنیاد تعاون استان خوزستان و با انعقاد قراردادی ارزشمند ، امر تولید ۲۰۰ نیکمت و صندلی برا‌ی مدت ۲۰ روز را در فضای زندان به بنیاد تعاون سپرد که اکنون کار آماده سازی مرحله اول آن به پایان رسید.

وی از توجه و اعتماد مجموعه‌ها به بنیاد تعاون زندانیان گفت : جا دارد از مجموعه آموزشی شهدای حفاری و دست اندرکاران آن تشکر کنیم.

هاشم‌نیا به یکی از قرارد‌ادهای ارزشمند بنیاد تعاون زندان‌ها با مجموعه آموزشی شهدای حفاری اشاره کرد و گفت: مجموعه آ موزشی شهدای حفاری با اعتماد به بنیاد تعاون استان خوزستان و با انعقاد قراردادی ارزشمند، امر تولید ۲۰۰ نیکمت و صندلی برا‌ی مدت ۲۰ روز را در فضای زندان به بنیاد تعاون سپرد که اکنون کار آماده سازی مرحله اول آن به پایان رسید.

وی از توجه و اعتماد مجموعه‌ها به بنیاد تعاون زندانیان گفت : جا دارد از مجموعه آموزشی شهدای حفاری و دست اندرکاران آن تشکر کنیم.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

5 × چهار =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC