افزایش دستمزد زندانیان در سه سال اخیر

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت : مهم ترین سیاست ما در سه سال اخیر افزایش دستمزد زندانیان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر : رحیم مطهرنژاد امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزل‌حصار درباره میزان حقوق زندانیان شاغل در کارخانه دوچرخه سازی گفت : سیاست بنیاد تعاون در سه سال اخیر افزایش حقوق و دستمزد زندانیان بوده است.

وی با بیان اینکه برخی زندانیان تمام ۲۲ روز کاری را در محل کار خود نیستند ، گفت : هر کجا که مشاغل قابلیت اندازه‌ گیری داشته باشد ، حقوق کارمزدی پرداخت می‌کنیم و میانگین دستمزد پرداختی از ۳ میلیون تومان تجاوز کرده ، اما این محدودیت را داریم که همانند کارگران بیرون از زندان به طور ۸ ساعته نمی‌توانیم از زندانیان شاغل در کارگاه‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور عنوان کرد : هیچ مانعی برای پرداخت دستمزد کامل زندانیان به خانواده‌ شان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی برای زندانیان برگزار می‌کنیم ، افزود : زندانیان با آموزش‌هایی که می‌بینند و بعد از آن در محیط کار خود ، بسیار حرفه‌ ای مشغول به‌ کار می‌شوند و پس از آزادی از زندان با دریافت تسهیلات می‌توانند کارآفرین شوند.

مطهرنژاد با بیان اینکه ایجاد کارخانه نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد ، افزود : با توجه به اینکه هر استان چه ظرفیتی برای اشتغال زندانیان داشته باشد ، دنبال کارآفرین در آن استان می‌گردیم.

وی گفت : بناست سرمایه‌ گذار کارخانه موتورسازی در استان قم که اخیراً افتتاح شد ، در استان‌های خراسان رضوی ، تهران و فارس و اصفهان نیز خط تولید موتور با استفاده از ظرفیتی که ما در اختیارش قرار می‌دهیم، راه اندازی کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون عنوان کرد : به‌ زودی در گرگان کارخانه نخ‌های پنبه‌ ای و پارچه‌ های گردباف را افتتاح می‌کنیم.

مطهرنژاد خاطرنشان کرد : هزینه تأمین زمین ، سوله ، انرژی و نیروی انسانی گران است ، اما کارآفرینان می‌توانند همه این امکانات را در زندان‌ها با هزینه‌ای بسیار کم داشته باشند و به تولید محصولات خود مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه به همت بنیاد تعاون زندانیان کشور در ۴ استان چادرهای هلال احمر تولید می‌شود، گفت : میزان اشتغال مولد و غیر مولد زندانیان ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به اینکه هیچ تأکید و اجباری به کارآفرینان برای استفاده از برندمان را نداریم، گفت : هزار و ۲۵۰ فروشگاه حامی در زندان‌های کشور فعال است تا زندانیان مایحتاج خود را تأمین کنند و در زندان‌های دارای بالای ۵۰۰ نفر زندانی کترینگ مستقر کردیم و خدمات رفاهی را گسترش دادیم و خدمات پولی بانکی شأن را گسترش بخشیدیم.

وی گفت : سازمان زندان‌ها ، بنیاد تعاون زندانیان ، انجمن‌ های حمایت از زندانیان و ستاد دیه در امتداد قوه قضائیه با ایجاد اشتغال برای زندانیان ، آسیب‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند.

مطهرنژاد با اشاره به تولید ۴۰ هزار پابند الکترونیک برای زندانیان گفت : در ۱۲ سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان برای آزادی زندانیان با کمک مردم و دولت خرج شده است.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

14 − 11 =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC