رقابت زندانیان استان کرمان در مسابقات مهارت‌‌آموزی

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

به گزارش روابط عمومی استان :

سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان کرمان با حضور ۴۲ زندانی در ۷ رشته با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در زندان مرکزی کرمان برگزار شد.

در این مراسم رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان با تأکید به اینکه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان از مهمترین اهداف سازمان زندان‌ها است، گفت: با توجه به اینکه فقر اقتصادی و فرهنگی از جمله مهمترین عوامل ورود افراد به زندان و کسب مهارت و اشتغال زندانی میتواند یکی از عوامل ریشه‌کن کردن این فقر باشد. مدیر کل زندانهای استان افزود، سعی شده در راستای سند تحول قضایی با همکاری اداره‌ کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، آموزش‌های متناسب با بازار کار برای زندانیان برگزار شود. 

وی اظهار داشت: به همت خیرین، بخش خصوصی، بنیاد تعاون و انجمن حمایت زندانیان استان، هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از زندانیان در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان مشغول به‌کار هستند که ماهانه حدود ۹ میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان در خصوص این دوره از مسابقات گفت: مسابقات آزاد مهارت زندانیان با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و رقابت سالم بین زندانیان، ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش ضریب اشتغال‌پذیری ناشی از توانمندسازی حرفه‌ای زندانیان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله شهرستانی تعداد ۱۰۹ زندانی در زندان‌های استان کرمان به رقابت پرداختند که در نهایت ۴۲ زندانی به مرحله استانی راه یافتند، گفت: این زندانیان در ۷ رشته مهارت جوشکاری، برق ساختمان، صنایع چوب، خیاطی، پیرایشگری مردانه، مکانیک خودروهای سبک و صنایع چرم با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان به رقابت پرداختند.

افشین شهرکی مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها گفت: از جمله مشکلاتی که مهارت‌ آموزان و بسیاری از افراد جامعه با آن مواجه هستند این است که در حرفه‌ یا شغلی مهارت مناسب دارند ولی راه ارائه محصول و کسب درآمد را نمی‌دانند. مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان ادامه داد: امیدواریم که در آینده دوره‌هایی درخصوص کسب درآمد برای زندانیان برگزار شود. شهرکی تأکید کرد: نیاز به آموزش برای همه و در هر سطحی وجود دارد و زندانیان نباید تنها به نتایج این مسابقات بسنده کنند و همواره باید به دنبال کسب دانش و مهارت بیشتر باشند.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

هشت − 2 =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC