برگزاری جلسه هم‌ اندیشی و بررسی چالش‌ها و مشکلات مهارت آموزی در استان لرستان

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

به گزارش روابط عمومی استان :

جلسه هم اندیشی و بررسی چالش ها و مشکلات مهارت آموزی در استان لرستان با حضور عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان، علی پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، علی شکوری مدیر نمایندگی بنیاد، برخی از مربیان فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی در زندان ها و مسئولین اشتغال زندان‌های استان برگزار گردید . 

نشست با صحبت های عبدالمجید کشوری با  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان آغاز گردید. وی خدمتگزاری به مردم را فرصتی مغتنم دانست و افزود: یکی از شاخصه‌های مهم در سند تحول قضایی، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است که تأثیر بسزایی در اصلاح و تربیت آنان دارد و ما نیز به‌عنوان کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه داریم در راستای تسهیل این امر قدم برداریم.

عضو شورای قضایی استان دغدغه معیشت و اقتصاد خانواده را دغدغه درستی از طرف زندانیان برشمرد و اظهار داشت: هرجا بصورت علمی رفتار کردیم، نتیجه‌های مثبتی را مشاهده شد و در راستای اصلاح و تربیت نیز برابر تحقیقات علمی، اشتغال و مهارت آموزی می‌تواند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.
کشوری در ادامه از زحمات مربیان فنی و حرفه‌ای تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: در این حوزه اداره کل زندان‌های استان لرستان آمادگی لازم جهت تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دارد.
علی پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه این نشست، آموزش‌های مهارتی را مهم‌ترین راه مبارزه با معضل بیکاری عنوان نمود و توجه به اشتغال زندانیان را از دو وجه قانونی و اخلاقی لازم دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز آمادگی کامل در خصوص تعامل و برطرف کردن چالش‌های موجود در امر مهارت آموزی زندانیان را دارد.
علی شکوری مدیر نمایندگی بنیاد نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی در خصوص انجام تعامل و همکاری بیشتر با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: بنیاد تعاون می‌تواند زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی زندانیان را با توجه به امکاناتی که دارد فراهم نماید.
وی همچنین از اختصاص زمین مورد نیاز آموزش‌های مهارتی در رشته‌های کشاورزی، زنبورداری و… خبر داد و پیشنهادات خود را در مورد اجرا هرچه بهتر توافقات بین زندان‌های استان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد.
مربیان فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی زندانیان و همچنین مسئولین اشتغال زندان‌های استان لرستان در این نشست به بیان چالش‌ها و مشکلات موجود در این امر پرداختند و در خصوص برطرف شدن این چالش‌ها نیز تصمیماتی اتخاذ شد.در ادامه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان به همراه مدیرکل زندان‌های استان از کارگاه‌های اشتغال زندانیان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند مهارت آموزی و اشتغال زندانیان قرار گرفتند.

 

 

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

10 − سه =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC