مصاحبه ایسنا با مدیر عامل بنیاد

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

به گزارش روابط عمومی بنیاد تعاون زندانیان :

مدیر عامل بنیاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات بنیاد تعاون زندانیان گفت: بنیاد تعاون زندانیان بیش از ۸۲ سال است که در ایران سابقه فعالیت دارد. این بنیاد دو ماموریت دارد که یکی حرفه‌آموزی زندانیان با هدف توانمندسازی آنهاست و در این راستا ۲۰۰ رشته فنی‌وحرفه ای را با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان آموزش فنی‌ وحرفه‌ای در سطح کشور در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: بنیاد تعاون زندانیان در هزار واحد تولیدی با زندانیان کار می‌کند. واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ داریم. همچنین واحدهای ما هم در داخل، پیرامون و خارج زندان هستند. زندانیان را در چهار گروه از نظر شغل تقسیم‌ بندی می‌کنیم. دسته اول اشتغال نشسته است یعنی همان جایی که محل استراحت زندانی است و برایشان فرصتی فراهم می‌شود که با امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، یک صنایع دستی را تولید و یک محصولی را که نیاز به واحد کارگاهی و کارخانه‌ای ندارد، مثلا تور ماهی‌گیری ببافد یا مثلا میناکاری و نقاشی انجام دهد که پرتعدادترین محصولات ما در زندان‌های کشور “صنایع دستی” است و تمرکزش بیشتر در اصفهان است.
وی گفت: اشتغال زندانیان در زندگی آنها بسیار تاثیرگذار است و آمارها نشان می‌دهد زندانیانی که در دوران محکومیت خود شغلی را یاد گرفتند، بازگشت به زندانشان از ۲۰ درصد به یک یا دو درصد کاهش یافته است و موفقیت بزرگی برای ماست؛ البته این امر نیاز به تقویت دارد و دولت و مجلس و نهادهای حاکمیت باید به موضوع اشتغال زندانیان پس از آزادی توجه ویژه کنند. ما نباید زندانیان را بعد از آزادی رها کنیم. از آنجایی که حدود ۲۰ درصد زندانیان مجددا مرتکب جرم می‌شوند و به زندان باز می‌گردند؛ لذا توجه به اشتغال آنها باعث کاهش بازگشت‌شان به زندان می‌شود.

خبر تکمیلی در ایسنا : http://isna.ir/xdR9jS

 

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

نوزده + شانزده =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC