تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین زندان‌های استان اردبیل و اداره صمت منعقد شد

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در جهت توسعه حداکثری اشتغال زندانیان، تفاهم‌نامه مشترکی به امضای مدیران کل زندان‌های استان و اداره صنعت، معدن و تجارت اردبیل رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل : صبح امروز طی نشستی در زندان مرکزی اردبیل ، مفاد تفاهم‌ نامه همکاری با اداره صنعت ، معدن و تجارت استان با حضور مدیران کل ، مدیر بنیاد استان اردبیل ، معاونین و کارشناسان اشتغال دو مجموعه بررسی و با امضای طرفین تفاهم‌ نامه ، زمینه توسعه اشتغال در زندان‌های این استان فراهم شد.

امجدی ، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در این نشست اظهار داشت : با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌ نامه شاهد توانمند سازی شغلی مددجویان حین حبس و آزادشده ، توسعه اشتغال‌های خانگی برای خانواده‌های نیازمند زندانیان ، توسعه و تجهیز کارگاه‌ های داخلی با مشارکت صاحبان صنایع و بخش خصوصی و نهایتاً استفاده از ظرفیت اداره صمت در ارتقای مهارت‌های شغلی زندانیان و خانواده آنان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زندانیان این استان در ۳۸ کارگاه داخل و ۱۷۱ کارگاه خارج زندان مشغول فعالیت و کسب درآمد هستند افزود : با استفاده از ظرفیت و امکانات اداره صنعت ، معدن و تجارت استان و پتانسیل موجود در مراکز تامینی و تربیتی ، زمینه مشارکت صاحبان کارخانجات تولیدی و استفاده از تجربیات شرکت‌ های خصوصی بیش از پیش فراهم شده و این فرآیند از مهارت‌ آموزی زندانیان تا اشتغال و نهایتاً فروش محصولات تولیدی تداوم خواهد داشت.

مسعود ایرانی ، مدیرکل صمت اردبیل نیز ضمن اعلام آمادگی برای عملیاتی نمودن مفاد تفاهم‌ نامه در خصوص ارائه خدمات در قالب تسهیلات ، تجهیزات ، صدور مجوزهای مورد نیاز ، تأمین مربی و … قول مساعد داد.

گفتنی است : بازدید از کارگاه‌ های اشتغال و حرفه‌ آموزی زندان مرکزی ، بازداشتگاه ، کانون و ندامتگاه زنان از برنامه‌ های جانبی این نشست بود.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

4 × 3 =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC