تولید پنج هزار نوع محصول توسط زندانیان در کشور

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

کرج – ایرنا – مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به راه اندازی کارگاه های مختلف در ندامتگاه ها و مکان های دیگر برای زندانیان اعلام کرد : اکنون پنج هزار نوع محصول توسط زندانیان در این کارگاه ها تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، “رحیم مطهرنژاد” روز چهارشنبه در آیین افتتاح تولید دوچرخه در زندان قزلحصار کرج افزود : روزانه ۱۸ هزار مددجو از زندان ها به محیط های کار از قبیل واحدهای تولیدی ، شهرک های صنعتی و شهرداری ها اعزام می شوند.

وی بیان کرد : اکنون ۱۵ هزار زندانی در حوزه صنعت فعالیت دارند و بنیاد تعاون زندانیان کشور با مشارکت سازمان زندان ها یک هزار واحد تولیدی را اداره می کند.

مطهر نژاد اضافه کرد : زندانیان در ۲ مقطع نیاز به شغل دارند یک‌ مقطع دوران محکومیت است که تدابیر لازم با همراهی کارآفرینان انجام شده و دیگری مقطع پس از آزادی است که اگر مشکل اشتغال آنان حل نشود بازگشت به زندان افزایش می یابد.

وی گفت : اکنون متوسط بازگشت به زندان ۱۵ درصد است ؛ افرادی که اشتغال آنان مدیریت شده میزان برگشت ۲ تا سه درصد کاهش یافته است؛ طی ۱۲ سال گذشته یک میلیون زندانی در۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.

” غلامعلی محمدی ” رییس سازمان زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این آیین بیان کرد : افتتاح کارخانه تولید دوچرخه در زندان قزلحصار برای ما مهم است ؛ چراکه این زندان جمعیت قابل توجهی از زندانیان مواد مخدر را داردو حرفه آموزی این زندانیان شیوه مناسبی برای مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد است.

وی تأکید کرد : با اشتغالزایی زندانیان زمینه مناسبی برای درآمد زایی خانواده های آنان فراهم می شود.

رئیس سازمان زندان ها گفت : گسترش اشتغال صنعت مخور رویکر جدید سازمان است چراکه این نوع اشتغال پایدار تر است.

وی یادآورشد : به دنبال پیاده سازی برنامه راه اندازی خوابگاه – کارگاه برای زندانیان هستیم تا شرایط کار و اشتغال برای مددجویان آسان شود.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

17 + 1 =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC