بازگشت زندانیان به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است

توسط bonyadportaladmin
1 دقیقه خواندن

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور : بازگشت زندانیان به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است.

اردبیل – مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت : بازگشت زندانیان بعد از آزادی و اشتغال مناسب در حال حاضر در کشور به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، رحیم مطهرنژاد پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل ، اظهار کرد : بنیاد تعاون زندانیان بیش از ۸۲ سال است که در کشور به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه فعالیت می‌کند و بدون اینکه ریالی از دولت و مردم دریافت کند ، در حوزه اشتغال زندانیان تلاشی جدی انجام می‌دهد.

وی با قدردانی از همکاری اداره کل زندان‌ های استان‌ ها و سازمان فنی و حرفه‌ ای در ایجاد اشتغال برای زندانیان تصریح کرد : بیش از ۸۰ هزار نفر در سال در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ ای با توانمندی بسیار بالا مهارت آموخته و زمینه اشتغال مناسب برای این تعداد از زندانیان فراهم می‌آید.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت : ۴۰ هزار زندانی نیز پیرامون زندان و یا کارگاه‌های شکل گرفته در دوران محکومیت مشغول کار شده و فعالیتشان را انجام می‌دهند.

مطهرنژاد افزود : یک‌ هزار واحد تولیدی با تنوع تولید پنج هزار محصول با اعزام ۱۸ هزار نفر روزانه نیروی کار به خارج از زندان فرصت اشتغال و درآمدزایی را برای خود و خانواده‌هایشان پیدا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : بنیاد تعاون زندانیان در سال ۹۷ اقدام به تولید پابند الکترونیکی با سرمایه‌گذاری مناسبی کرده و موفق شده ۱۰ هزار پابند را تولید و به زندان‌ها ارائه کند.

مطهرنژاد از تولید ۳۰ هزار پابند در کشور و ارائه آن به اداره امور زندان‌ها خبر داد و اضافه کرد : ۱۰ شرکت تخصصی آی تی بیش از ۲ کشت و صنعت بزرگ کشاورزی با رویکرد تولید محصولات گلخانه‌ای در تهران و سیستان و بلوچستان با همت و تلاش بنیاد تعاون زندانیان فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی به تنوع فعالیت‌ های بنیاد در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان خبر داد و بیان کرد : ما در مقطع حضور زندانیان در دوران حبس و بعد از آن برای ایجاد فرصت اشتغال زندانیان برنامه‌ ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم چرا که عمده زندانیان بعد از آزادی به دلیل تهیه نکردن عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد با مشکلاتی در ایجاد فرصت اشتغال برای خود روبه‌رو هستند.

مطهرنژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد : با اقداماتی که انجام شده بازگشت زندانیان بعد از آزادی به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته و معتقدیم با اشتغال مناسب و درآمد مکفی می‌توان بستر حفظ آبرو و عزت زندانیان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر ۷۰ درصد زندانیان واجد شرایط در زندان‌های کشور مشغول کار هستند و در چهار گروه شغلی با همکاری امور زندان‌ها فعالیت‌ های تولیدی و خدماتی مناسبی را ارائه می‌کنند.

مطهرنژاد از راه‌ اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای حامی برای عرضه تولیدات زندانیان در قالب ۳۰ فروشگاه در سطح کشور خبر داد و گفت : از طریق شبکه مجازی نیز فروش این محصولات با برند خاص و بسته‌بندی مناسب انجام می‌شود.

وی از تولید ۲ هزار نوع صنایع دستی به همت زندانیان و راه اندازی ۲۰ نمایشگاه عرضه محصولات در ماه‌ های اخیر خبر داد و افزود : در چهار گروه شغلی ما در خدمت زندانیان هستیم که اولین گروه شغلی مربوط به اشتغال نشسته است که در محل استراحت و بند زندانیان تولید صنایع دستی و عرضه آن از طریق فروشگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : زندانیان تولیدات مناسبی را در قالب مصنوعات چوبی ، فلزی ، شیشه ، بلور و سایر صنایع دستی انجام می‌دهند که عرضه آن در خارج از زندان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

مطهرنژاد اضافه کرد: گروه بعدی اشتغال زندانیان از داخل بندها در قالب تولیدات متنوع است که بخشی از این تولیدات برای استفاده شرکت‌های خودروسازی مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است.

وی بیان کرد : گروه سوم اشتغال مربوط به حضور زندانیان با هماهنگی امور زندان‌ها در کارگاه‌ ها و واحدهای تولیدی است که چهار هزار زندانی اعزام به کار را در سطح کشور شاهد هستیم.

مطهرنژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد : بر اساس مصوبه شورای عالی نرخ حقوق و دستمزد پرداختی این زندانیان انجام می‌شود و در کنار آن ما حمایت‌هایی را از خانواده‌های این زندانیان انجام می‌دهیم.

وی از آمادگی بنیاد تعاون زندانیان از راه‌ اندازی شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد : در صورتی که زمین و آب مورد نیاز برای این بنیاد تأمین شود، ما علاقه‌مند به سرمایه‌ گذاری در مجموعه گلخانه‌ای پارس‌آباد هستیم تا فرصت اشتغال برای زندانیان این استان نیز فراهم آید.

مطهرنژاد گفت : بنیاد ۱۵ هزار هکتار زمین در قالب گلخانه و تولید محصولات باغی و زراعی مختلف دارد و در کنار تولید گل رز، صفی‌جات و سایر محصولات گلخانه‌ای سعی داریم تا به توسعه کشت و صنعت عظیم در کشور کمک کنیم.

وی افزود : بنیاد تعاون زندانیان بیشترین تمرکز خود را در داخل زندان گذاشته و در بیش از ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ ای در صدد مهارت‌ آموزی برای زندانیان است و به دور از سیاه‌نمایی، سعی داریم تا با حفظ آبروی زندانیان فرصت اشتغال مناسب برای آنها فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خاطرنشان کرد : ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری، توسعه آبیاری مکانیزه در پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ، کشت یک‌هزار هکتار باغات پسته ، ۳۰ هکتار نخلستان، ۱۶۵ هکتار مزرعه کشاورزی و گلخانه‌ای ، راه‌اندازی ۳۰ هکتار مزرعه تولید میگو و… از جمله فعالیت‌های مناسب بنیاد در سطح کشور برای خودکفایی زندانیان و کمک به رشد و رونق تولید بوده است.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

دو × 3 =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC