مدیر عامل بنیاد از فعالیت های نمایندگی استان گیلان بازدید کرد

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

به گزارش روابط عمومی بنیاد استان گیلان : رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد به همراه جبار باقری معاون کارآفرینی و اشتغال بنیاد و مدیران ستادی بنیاد  در حضوری 10 ساعته در استان گیلان در روز شنبه مورخ 1402/09/18 از مجموعه کارگاه‌ های فعال و برنامه‌های مرتبط با .اشتغال و کارآفرینی زندان های گیلان بازدید کرد

در ابتدا مطهرنژاد با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان گیلان و دیدار با وی از اجرای برنامه‌های گسترش و ارتقاء زمینه های اشتغال زندانیان گزارشی ارائه و از اهداف ارتقای کمیت و کیفیت در برنامه‌های بنیاد تعاون زندانیان مطالبی را عنوان داشت .

در ادامه مدیر عامل بنیاد و هیأت همراه ضمن بازدید از کارگاه های اشتغال نسوان ، لاکان چوب رشت ، زندان مرکزی و کارخانه فومن پرتو شهاب که تولیدکننده محصولات آرایش و بهداشتی می باشد و تعدادی زندانی به صورت اعزام بکار در آن مرکز مشغول به کار هستند حضور یافتند .

گفتنی است جلسه‌ ای نیز با حضور کارکنان بنیاد  گیلان تشکیل گردید که در ابتدای جلسه مدیرعامل عنوان داشتند بنیاد تعاون زندانیان با سابقه‌ ای نزدیک به ۷۰ سال مسئولیت حرفه آموزی ، اشتغال زندانیان و کمک به امرارمعاش خانواده‌های آنان را بر عهده دارد و با در اختیار داشتن هزار واحد تولیدی ، بالغ بر ۵۰ هزار نفر از زندانیان را در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور مشغول به کار کرده و بیش از ۵ هزار نوع محصول را در صنایع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در اشتغال جهش مثبت داشته باشیم و فن آوری و علم روز را در راس امور قرار دهیم افزود : اهداف مهم بنیاد تعاون ساماندهی اشتغال نشسته در راستای کسب درآمد برای زندانی و خانواده وی ، همچنین توجه به افزایش میزان دستمزد زندانیان را بسیار مهم دانستند.

مدیر عامل بنیاد اظهار داشتند : اشتغال زندانیان ضمن افزایش مهارت‌های آنان علاوه بر ایجاد فرصت درآمد ، در زمان محکومیت برای زندانیان و امکان حمایت مالی از خانواده‌های جامعه هدف ، سبب ارتقاء توانایی‌های فردی و امکان یافتن شغل مرتبط با مهارت فراگرفته پس از آزادی زندانیان خواهد شد.

در پایان مطهرنژاد با اشاره به اینکه تحولات چشمگیری در حوزه اشتغال زندانیان در استان صورت گرفته ، گفت : با توجه به ارتقاء سرانه دستمزد زندانیان استان کمک قابل توجهی به معیشت خانواده مددجویان و همچنین بازاجتماعی شدن زندانیان شده است.

همچنین از اقدامات مؤثر و استفاده از ظرفیت‌ های موجود و بکار گرفته شده ابراز خرسندی و ارتقای کارها را مستلزم همدلی در این مسیر بیان کرد .

شایان ذکر است در این بازدید ، مدیر عامل بنیاد با توسعه فضای فروشگاهی در همه ی اندرزگاه های زندان مرکزی موافقت کردند.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

2 × پنج =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC