برگزاری جلسه شورای کارآفرینی اجتماعی

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

جلسه شورای کارآفرینی اجتماعی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان در راستای کار آفرینی و بررسی اقدامات و فعالیت های واحد های مختلف و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی و ارائه ی راهکارهای لازم در مسیر تحقق اهداف عالیه بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، با حضور مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان و مسئولین واحد های مربوطه و انجمن صنایع دستی به مناسبت 11 آذر سالروز هشتاد و دومین سال تأسیس بنیاد تعاون ، در سالن ویدئو کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل زندان های استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد استان کرمان : برخوری مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی به مسئولین واحد های مربوطه و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) ، همچنین تبریک هشتاد دومین سالگرد تأسیس بنیاد تعاون گفت : خواستن توانستن است .

در کشور های پیشرفته هرکس در حوزه کاری خودش یک رهبر است نه رهرو ، چون آنها خودشان را باور کرده اند ، رهرو به معنای انجام صحیح امور و رهبر به معنای انجام امور صحیح است.

رهبران بزرگ انسان هایی متعهد هستند کسانی که ظرفیت های درونشان را شناسایی می کنند.

برخوری ضمن اشاره به گذشت هشتاد و دو سال از تأسیس بنیاد تعاون زندانیان گفت : اگر بنیاد زبان داشت به ما میگفت : این همه ظرفیت های بالقوه ، ظرفیت نیروی انسانی ، ظرفیت وسعت جغرافیایی، ظرفیت معادن ، ظرفیت فروشگاهی دارید ، 82 سال گذشت، شما چه کرده اید.

وی در ادامه گفت : رهبران بزرگ کاری نمی کنند که از آنها تعریف و تمجید شود ، بلکه آنها به دنبال کشف استعداد ها و ظرفیت های خود میروند تا آنها را شکوفا کنند.

افرادی هستند که از خود میراث به جای می گذارند، میراث این موقعیت ها و این مسئولیت ها است که انسان های توانمند این موقعیت ها را از زاویه ای نگاه می کنند که موجب شکوفه زدن آنها می شود

برخوری در بخشی دیگر از صحبت هایش در خصوص ضرب المثل خواستن توانستن است گفت : حلیمه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور ، توانست سنگاپور را به کشوری قدرتمند تبدیل کند.

کشور سنگاپور معدن و نفت وگاز ندارد اما یک چهارم معاملات نفتی جهان در آنجا صورت میگیرد. همچنین قوی ترین واحد پولی و پاسپورت را دارد. مردم سنگاپور در سال 2019 به عنوان ثروتمندترین و مرفه ترین مردم جهان شناخته شدند. پس رسیدن به اهداف و توانستن ، زن و مرد ندارد .

پول و ابزار و … تأثیر چشم گیری در رسیدن به هدف ندارد بلکه خودباوری است تاثیر گذار است.

فکرها و اندیشه ها هستند که یک مجموعه را نجات می دهند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با تأکید بر اینکه کار ما یک کار دینی است گفت : خداوند می فرمایند شما معجزه زندگی دیگران شوید، من معجزه زندگی شما می شوم.

وی ادامه داد : باید از درون خودمان را بسازیم ، یک عده در زندان ها گرفتارند باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم آن ها را از زندان به زندگی برگردانیم.

برای رسیدن به این دست آورد باید هدف تعیین کنیم. رویا شروع رسیدن به هدف است مانند کوهنوردی که با هدف رسیدن به قله تمام سختی های مسیر را می پذیرد پس کسی که هدف نداشته باشد عمر را بیهوده سپری می کند.

برخوردی با تأکید بر اهمیت کار تیمی گفت باید کاری که به ما محول شده را به نحو احسن انجام بدهیم. حاشیه ای بین رده های بنیاد نباید وجود داشته باشد.

همه ی واحد ها باید در جهت تحقق اهداف بنیاد گام بردارند

در طول این جلسه خانم مهرجویی رئیس مجمع صنایع دستی استان کرمان به همراه  تیم توانمندشان به این نشست پیوستند و گزارشی از عملکردشان را ارائه دادند

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان از مسئولین واحد های مربوطه خواست که به بررسی صنایع دستی بپردازند و در این خصوص گفت : صنایع دستی باید تلفیقی از سنتی ، مدرنیته و کاربردی باشد همچنین در خصوص بسته بندی صنایع دستی تأکید بر کیفیت کرد.

وی ادامه داد برای شروع ابتدا ستون ها را محکم کنید، آسیب شناسی کنید، در طول زمان فقط ضعف را بررسی کنید تا بتوانید جهانی فکر کنید.

طی این جلسه مسئول واحد ها گزارشی از عملکردشان را ارائه دادند

برخوری با اشاره به وظایف مسئول واحدها گفت : شما هر کدام یک رهبر هستید.

یک رهبر هرروز خودش را به چالش می کشد و می گوید من چه توانمندی و ظرفیتی دارم.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان خاطرنشان ساخت : هدف اصلی بنیاد تعاون اشتغال مولد ، پایدار و درآمدزا برای زندانیان و تولید ثروت برای بنیاد است و همگان باید این را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

در طی این جلسه خانم دکتر صادقی کارآفرین و مسئول تولید پوشاک با برند و بسته بدی حامی به این نشست پیوست

وی در این نشست عنوان کرد : اگر رصد کنیم می بینیم اکثرا به دلیل مشکلات مالی گرفتار زندان شده اند.

ما می خواهیم اشتغال زایی کنیم و این اشتغال زایی باید بسیار قدرتمند باشد ، به گونه ای که بتوان آن را گسترش داد تا نیروها پس از آزادی همچنان در کارگاه ها مشغول به کار باشند تا به مشکل مالی برنخورند

و در پایان این نشست برخوری ، ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه ، گفت : چنانچه بنیاد تعاون دست آوردی در مدت یک سال گذشته داشته، حاصل تلاش های شبانه روزی و عملکرد خوب شما همکاران است.

ما به دنبال این هستیم که مسئول واحد ها همه جانبه هوششان را به کار بگیرند. یکی از آیتم های یک کارآفرین موفق تیزبینی است. یعنی دیدن آنچه که دیگران مشاهده نمی کنند.

کار ما کارآفرینی است ، تمام بخش ها باید دست به دست هم بدهند و تلاش کنند و زحمت بکشند.

محیط پیرامون را مرتب رصد کنید ، انشالله به کمک شما عزیزان  به صدر جدول برسیم.

پرورگارا کمک کن تیم ما ، این فرصتی که در اختیار دارند را سبب قرار دهند که زندگی دوباره ای به زندانیان ببخشند

 

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

پنج × پنج =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC