افتتاح بزرگ ترین بازارچه ” از مزرعه تا سفره ” در همدان

توسط bonyadportaladmin
1 دقیقه خواندن

” از مزرعه تا سفره ” ایده‌ ای ایده آل که در همدان عملی شد .

راه اندازی بازارچه ” از مزرعه تا سفره ” در شهرک مدنی همدان را که با پیگیری ها و تأکید دکتر علیرضا قاسمی فرزاد استاندار این استان و به همت بنیاد تعاون زندانیان به سرانجام رسید را باید تحقق ایده قدیمی کوتاه شدن دست دلالان از عرصه محصولات کشاورزی و مایحتاج روزانه مردم و دسترسی آسان شهروندان به مواد غذایی با قیمت مناسب دانست.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در آیین افتتاحیه فروشگاه حامی شبکه تعاون روستایی استان همدان بیان کرد : بنیاد تعاون زندانیان با سابقه‌ ای قریب به ۷۰ سال مسئولیت حرفه آموزی ، اشتغال زندانیان و کمک به امرار معاش خانواده‌ های آنان را بر عهده دارد.

رحیم مطهرنژاد ادامه داد : این بنیاد با در اختیار داشتن هزار واحد تولیدی، سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از زندانیان را در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌ های کشور مشغول به کار کرده و بیش از ۵ هزار نوع محصول را در صنایع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد : بر اساس آمارهای موجود بازگشت دوباره زندانیان آموزش دیده و شاغل به زندان‌ها کمتر از دو درصد بوده و این مهم نشان از اهمیت اشتغال زندانیان دارد.

مطهرنژاد تصریح کرد : اشتغال زندانیان ضمن افزایش مهارت‌های آنان علاوه بر ایجاد فرصت درآمد در زمان محکومیت برای زندانیان و امکان حمایت مالی از خانواده‌های جامعه هدف، سبب ارتقاء توانایی‌ های فردی و امکان یافتن شغل مرتبط با مهارت فراگرفته پس از آزادی زندانیان خواهد شد.

وی در ادامه به مزایای اشتغال زندانیان اشاره کرد و افزود : ایجاد احساس ارزشمند بودن به زندانی با توجه به ایجاد فرصت حرفه آموزی و اشتغال برای آنان و افزایش امید، پیشرفت و اعتماد به نفس زندانی از جمله مزیت‌های اشتغال زندانیان است.

مطهرنژاد ادامه داد : کاهش تکرار جرم و بهبود امنیت جامعه، تولید ثروت برای کارآفرینان بخش خصوصی، زندانیان و خانواده آنان ،‌ بهبود رفتار و روابط اجتماعی زندانی در زمان تحمل حبس و کاهش اعمال غیر متعارف آنان در زندان‌ها از دیگر مزایای اشتغال زندانیان است.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهار کرد : کاهش هزینه‌های نگهداری زندانیان در زمان اعزام به کار و فرصت اشتغال در کارگاه‌ های خارج از زندان‌ها و امکان حضور در کنار خانواده مزیت‌ های دیگر اشتغال زندانیان است.

وی افزود : از دیگر مزایای اشتغال زندانیان افزایش تمایل این قشر به ارتقاء تحصیلی و کسب آموزش‌های فرهنگی و بهبود وضعیت جامعه با توجه به رسالت بنیاد تعاون زندانیان به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه برای توسعه فردی و فرهنگی زندانیان است.

مطهرنژاد عنوان کرد : سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر از زندانیان کشور توسط سازمان فنی‌ و حرفه‌ای آموزش می‌بینند و گواهینامه مهارت‌ آموزی دریافت می‌کنند و در حال حاضر ۲۵ درصد زندانیان کشور مشغول به کار شده‌اند.

وی اضافه کرد : همچنین ۱۰ هزار زندانی با پابند در محل زندگی خود مشغول به کار هستند و دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و بیش از ۳۰ هزار پابند دیگر هم تولید شده و در اختیار سازمان امور زندانها قرار گرفته و منتظر صدور احکام قضایی هستیم.

استاندار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه مراکز دائمی عرضه‌ی مستقیم کالای مورد نیاز مردم موجب تعادل‌بخشی بازار است، افزود: از ابتدای خدمتگزاری در استان تأکید داشتم برای تعادل بخشی در سطح بازار مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، میوه و تره‌بار و کالا و اجناس مورد نیاز مردم ایجاد شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ادامه داد : گام اول در شهر همدان ۲۰ نقطه و در شهرستان‌ها حداقل ۵ نقطه به عنوان مراکز مستقیم عرضه محصولات کشاورزی تعیین شد.

وی اضافه کرد : نگاه استان برای برپایی مراکز عرضه محصولات و کالاها به صورت دائمی است و برپایی مراکز موقت همچون ایام پایان سال مدنظر نیست.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای ایجاد مراکز عرضه محصولات کشاورزی و کالا از طرف شهرداری و اداره اوقاف تأمین شود، از ایجاد اینگونه مراکز استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد : در بحث عرضه‌ ی مستقیم محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار که به صورت ویژه مورد تأکید است ، با همراهی اتحادیه تعاون روستایی ، شعار «ا ز مزرعه تا سفره » اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌ های استان همدان نیز در ادامه مطرح کرد: این مجموعه با همت همکاران پر تلاش و با همراهی مسئولان استان در سال “مهار تورم و رشد تولید” به ثمر نشست و یکی از پروژه‌های ارزشمند در راستای حمایت از اشتغال است.

حمزه بروجنی ادامه داد: مجموعه‌‌ هایپرمارکت حامی شهرک مدنی با حمایت تعاون زندانیان برای ۱۹ نفر اشتغال ایجاد کرده و یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی اینگونه مجموعه‌ها ایجاد اشتغال برای زندانیان است.

وی اضافه کرد: امروزه وقتی فردی وارد چرخه ارتکاب جرم می‌شود به مجموعه زندان وارد سده و در این مجموعه به اقدامات تعلیمی و تربیتی نیاز دارد و ما در هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان جلسات داریم که وضعیت اشتغال مددجویان به صورت مستمر مورد رصد قرار می گیرد .

اشتغال ۲۰ نفر در بازارچه ” از مزرعه تا سفره “

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان همدان گفت : بازارچه ” از مزرعه تا سفره ” در ۲۰ غرفه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی احداث شده و برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است .

محمدرضا کاظمیان در این برنامه اظهار داشت : راه اندازی بازارچه ” از مزرعه تا سفره ” در شهرک مدنی همدان را باید تحقق ایده قدیمی کوتاه شدن دست دلالان از عرصه محصولات کشاورزی و مایحتاج روزانه مردم و دسترسی آسان شهروندان به مواد غذایی با قیمت مناسب دانست .

وی تصریح کرد : تأمین محصولات کشاورزی با قیمت مناسب از دغدغه های همیشگی و قدیمی شهروندان به شمار می رود ، دلالان همیشه با حضور خود در میدان باعث می شوند تا برخی اقلام با قیمیت بالاتر در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد که این مساله هم به ضرر تولید کننده یا کشاورز و هم به ضرر شهروندان است .

وی ادامه داد : راه اندازی بازارچه هایی که محصولات کشاورزی را به طور مستقیم و بدون واسطه از اراضی کشاورزی به دست مصرف کنندگان برساند همیشه عنوان ایده ای برای کنار زدن دلالان و رساندن محصولات با قیمت مناسب به شهر.ندان مطرح یوده که این بار این ایده با پیگیری مسدولان استانی در راستای رفاه حال شهروندان همدانی عملیاتی شده است .

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان همدان گفت : این بازارچه فعلا در ۲۰ غرفه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان ، ایجاد شده که تأمین و عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم را به شکل مستقیم از پای مزرعه در اولویت قرار داده است .

کاظمیان خاطرنشان کرد : این بازارچه به همت بنیاد تعاون زندانیان استان همدان و با مساعدت استانداری همدان ، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری همدان و اتحادیه تعاون روستایی استان همدان ، تشکیل شده است .

 

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

هجده − ده =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC