آغاز فعالیت واحد دامداری در مجتمع کشت و صنعت استان گیلان

توسط بنیاد تعاون
1 دقیقه خواندن

به گزارش روابط عمومی بنیاد استان گیلان : فعالیت دامداری در مجتمع کشت و صنعت زندانیان استان گیلان با خرید تعداد ۱۵ رأس گوساله پرواری راه اندازی شد.

با توجه به اینکه هزینه اصلی دامداری ، تأمین خوراک دام می باشد تمامی خوراک دام از علوفه طبیعی که در مجتمع موجود بوده تهیه می گردد و یکی از نکات مثبت اجرای طرح مذکور خود کفا بودن در زمینه تهیه خوراک دام می باشد که مقرون به صرفه می باشد.

همچنین در نظر است ظرفیت دام این دامداری نیز افزایش یابد.

نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دام های اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بعضی از نیاز غذایی را تأمین کند ، گرچه در سال های اخیر جایگزین هایی برای گوشت قرمز معرفی شده ولیکن طعم و مزه گوشت کماکان این محصول را بدون رقیب نگه داشته است.

با عنایت به اینکه جمعیت دامی یک کشور سرمایه ملی محسوب می شود تداوم تولید و استفاده صحیح از فراورده های آن حیاتی می باشد.

بنابراین تولید گوشت قرمز باید چنان باشد که علاوه بر امکان تداوم تولید ، صیانت از جمعیت دامی کشور را بعنوان یک سرمایه ملی و استفاده بهینه از فرآورده های آن را میسر سازد.

نمایندگی بنیاد استان گیلان با استفاده از توصیه های کارشناسان برای استفاده حداکثری از ظرفیت موجود اراضی مجتمع کشت و صنعت زندانیان ، همچنین ایجاد شغل و درآمد برای زندانیان رأی باز نسبت به احداث واحد دامداری اقدام نموده است.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاه‌تان را بنویسید:

پنج × پنج =

درباره پرتال خبری

پرتال خبری بنیاد تعاون زندانیان، تنها مرجع رسمی خبرگزاری و اطلاع رسانی رویدادهای نمایندگی های استانی و شرکت ها

جدیدترین ها

پربازدیدترین ها

خبرنامه بنیاد

جهت دریافت خودکار آخرین رویدادها و اخبار بنیاد تعاون، در خبرنامه بنیاد ثبت نام نمایید

تمامی حقوق متعلق به بنیاد تعاون زندانیان است. طراحی و توسعه: شرکت HOMATEC